Breaking News

عقاب خالدار بزرگ- Greater Spotted Eagle

نام فارسی: عقاب خالدار بزرگ (تالابی)
نام انگلیسی: Greater Spotted Eagle
نام علمی: Clanga (Aquila) clanga

عقابی با رنگ تیره که از عقاب صحرایی کوچک تر و از عقاب خالدار کوچک، بزرگ تر بوده در نابالغی بسیار شباهت به این دو عقاب دارد اما در سنین بالاتر تفاوتهایی بین آنها پدیدار می‌شود. بالهایی پهن با هفت انگشت مشخص و بلند و در مچ فقط یک هلال روشن دارد. نابالغ ها خالهای روشن در چند ردیف نامنظم در روتنه در حال نشسته قابل تشخیص است وحفره بینی گرد می باشد. عقب خالدار بزرگ دارای دو زیرگونه متفاوت است. زیرگونه clanga به طور معمول و زیرگونه fulvescens با مرف روشن کمتر دیده می شود.

Check Also

حشره‌ خوار کوتوله

نام فارسی: حشره‌ خور کوتوله نام علمی: Suncus etruscus نام انگلیسی: Pygmy White-toothed Shrew ویژگی‌های …

۴ comments

  1. سلام و درود بر شما. تبریک ویژه بنده را بابت بازگشایی سایت زیباتون پذیرا باشید .در صورت امکان قسمتهایی از سایت رو به ارائه تکنیکهای عکاسی حیات وحش اختصاص دهید تا دوستان تازه کار در حیات وحش مثل بنده استفاده بیشتری ببریم. از دیدن آثار شما لذت میبرم . در فکر تهیه کتاب نفیسی از عکسهای خود هم باشید .سرفراز و پیروز باشید .

  2. سلام و عرض ادب خدمت استاد عزیز,راههای نزدیک شدن به چنین پرنده باشکوهی رومیتونین بفرمایین ضمنا درچه مناگقی یافت میشه تو حوالی شهر تبریز میتونیم ببینیم؟
    باتشکر

    • Avatar photo
      هادی انصاری

      عقاب خالدار معمولا در مناطق تالابی در فصل زمستان قابل رویت هست.این تصاویر مربوط به استان هرمزگان هست.در مورد تبریز اطلاعی ندارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *